septembrie 17, 2019
  • 10:28 am Ce este prietenia adevarata?
  • 11:00 am Nu fa aceste greseli cand aplici fondul de ten
  • 10:26 am Cele mai ciudate mituri despre sani
  • 10:23 am Cum sa iti petreci revelionul in functie de zodie
  • 10:22 am Nae Lazarescu s-a stins din viata!

Daca te supara durerile articulare si vrei sa scapi de acestea fara a inghiti un pumn de medicamente, afla ca sportul este cea mai buna solutie. Durerile articulare, apar de cele mai multe ori odata cu inaintarea in varsta sau datorita anumitor afectiuni. Stim foarte bine ca sportul are reale beneficii asupra organismului si a sanatatii noastre, asa ca ar trebui sa fii mereu activ, inca din tinerete, daca nu vrei sa ai probleme mai tarziu.

In calmarea durerilor articulare foarte multi specialisti recomanda efectuarea unor exercitii usoare, care sa nu forteze foarte mult articulatiile. Unul dintre cele mai recomandate sporturi impotriva durerilor articulare este inotul. Acesta protejeaza articulatiile, reduce durerile, iti da o stare de bine si te ajuta sa te menti in forma.

De asemenea, este recomandat sa faci cateva exercitii usoare acasa, macar 15-20 de minute zilnic, sau 30 de minute de 3 ori pe saptamana. Incepe in primul rand cu exercitii de incalzire: rotiri ale gatului, ale umerilor, ale capului, ale genunchilor. Aceste exercitii usoare pot fi practicate la orice varsta. Iata si un exercitiu foarte bun pentru genunchi si spate: stai in picioare, cu mainile ridicate in lateral la nivelul umerilor, picioarele usor departate. Ridici genunchiul iar in acelasi timp iti rasucesti si trunchiul. La inceput va fi destul de dificil sa iti menti echilibrul pe un singur picior, insa cu timpul vei reusi.

Include in stilul tau de viata si aerobicul. Nu te gandi ca trebuie sa iti faci un abonament costisitor la sala de fitness si sa transpiri cateva ore pe acolo in fiecare saptamana. Poate fi chiar mai simplu, deoarece ma refer la exercitii aerobice precum mersul pe jos intr-un ritm mai rapid, mersul pe bicicleta sau cu rolele in parc. Fa-ti timp macar 1-2 ore pe saptamana pentru aceste exercitii.

Sfaturi utile:

– Pune comprese pe articulatii inaintea exercitiilor. In acest fel iti vei relaxa muschii si incheieturile. Compresa trebuie sa fie calduta, si o poti tine 10-15 minute;

– Daca simti ca in timpul antrenamentelor apare durerea, cel mai bine este sa te opresti sau sa faci o scurta pauza. Daca durerile persista, consulta medicul deoarece este posibil sa exagerezi cu exercitiile;

– Nu exagera. Prea multe exercitii sau cu un impact prea mare asupra articulatiilor poate duce la umfarea acestora sau la inrosirea lor. In plus, iti poate provoca dureri si mai mari;

– Inainte de a incepe orice fel de exercitii consulta-te cu medicul tau, care iti va recomanda cateva exercitii in functie de durerile pe care le resimti;

– Nu uita si de incalzire, caci esti foarte importanta;

– Dupa terminarea exercitiilor pune comprese cu gheata pe incheieturi pentru a preveni inflamarea acestora.

Joanne Kim

RELATED ARTICLES