Consumul de produse fara zahar – beneficii pentru sanatate

Multi adulti mananca mult mai mult zahar decat este necesar, astfel incat reducerea aportului adaugat de zahar este o idee sanatoasa pentru majoritatea oamenilor. Unii oameni ar putea dori sa faca un pas mai departe si sa elimine zaharul din dieta lor in intregime.

Consumul de produse fara zahar a castigat popularitate pe masura ce oamenii continua sa caute modalitati eficiente de a trai o viata sanatoasa sau de a pierde in greutate. Cu toate acestea, pentru toate beneficiile unei diete cu produse fara zahar, exista si cateva lucruri de luat in considerare.

In acest articol, va explicam cateva sfaturi practice pentru a reduce aportul de zahar, precum si cateva dintre riscurile de care trebuie sa fiti constienti.

Sfaturi pentru urmarea unei diete fara zahar

Deoarece majoritatea alimentelor au o forma de zahar in ele, este aproape imposibil sa mancati o dieta fara zahar. Cu toate acestea, este cu siguranta posibil sa eliminati formele nenaturale si rele de zahar, care se gasesc in alimentele procesate, bauturile racoritoare, deserturile si alte produse dulci. Daca da, exista o serie de avantaje pentru sanatate. In timp ce unii oameni renunta la produse fara zahar numai dupa ce au fost diagnosticati cu diabet zaharat sau o alta afectiune medicala grava, acest nou mod de a gandi despre alimente poate aduce beneficii aproape oricui.

In primul rand, retineti ca exista forme bune de zahar, chiar daca sunteti diabetic. Zaharurile naturale, precum cele care se gasesc in fructe sau miere, ajuta la conferirea energiei organismului, iar in cazul fructelor, sunt ambalate in alimente cu fibre din abundenta, ceea ce ajuta la incetinirea eliberarii zaharului in timpul digestiei. In timp ce unele afectiuni medicale cer ca si formele naturale de zahar sa fie reglementate indeaproape, pentru o persoana obisnuita, aceste tipuri de zaharuri sunt fine cu moderare. Problema vine cu zaharurile concentrate, care sunt de obicei procesate. Siropul de porumb, glucoza si zaharul de masa alb granulat obisnuit, sunt exemple de zaharuri „rele”. 

Cititi eticheta

Cand va faceti cumparaturile alimentare, acordati atentie etichetelor. Uitati-va la ingrediente si asigurati-va ca nu a fost adaugat zahar. Unele etichete vor spune „fara zahar adaugat”sau „fara zahar”. Majoritatea alimentelor nu au nevoie de zahar adaugat la ele. Acordati atentie „zaharurilor ascunse” din articolele despre care nu ati crede ca ar avea zahar, cum ar fi painea, condimentele si conservele.  Pe produse-bio.ro aveti la dispozitie o selectie cu cele mai bune produse fara zahar pentru un stil de viata sanatos si o silueta de invidiat.

Alegeti zaharuri naturale

Daca trebuie sa aveti cantitati mici de zahar in dieta dvs., alegeti alimente care contin zahar in mod natural, cum ar fi fructe sau lactate. Cautati produse care spun „fara zahar adaugat” si verificati ingredientele pentru a fi siguri.

Cand doriti dulciuri, incercati sa mancati fructe precum struguri sau fructe de padure. Si pentru acele pofte de bautura zaharata / suc – faceti-va propriul suc de fructe.

Puteti adauga miere sau agave pentru a indulci putin lucrurile, deoarece mierea este un alt indulcitor natural. Dar asigurati-va ca obtineti miere sau agave organice si crude pentru a va asigura ca nu au fost perfuzate cu fructoza adaugata.

Consumul inferior de carbohidrati

Multi carbohidrati precum painea si pastele au adaugat zahar. Daca reduceti aportul, reduceti probabilitatea de a adauga zahar adaugat. In plus, carbohidratii sunt metabolizati ca zahar. Corpul tau nu face diferenta. Deci, toate consecintele zaharului stau si pentru carbohidrati. Reducerea cantitatilor de carbohidrati va reduce riscurile legate de zahar.Acesta este motivul pentru care multi oameni care doresc sa duca o viata fara zahar evita toate alimentele procesate si mentin o dieta paleo sau ceto.

Controlul greutatii

Unul dintre cele mai benefice rezultate ale eliminarii zaharului din dieta este controlul greutatii. Aceasta nu este o modalitate rapida de dieta, dar in timp, eliminarea zaharurilor proaste din viata ta va va ajuta sa va stabilizati zilnic nivelul zaharului din sange. Zaharul sau, mai precis, glucoza, este menit sa va ofere energie. Cea mai mare parte a acelei energii ar trebui sa provina din carbohidrati complecsi, care ofera corpului energie pe perioade mai lungi de timp (de aici motivul pentru care majoritatea nutritionistilor sugereaza un mic dejun bogat in carbohidrati pentru a incepe ziua). Zaharul simplu, pe de alta parte, este menit sa ofere corpului o explozie mai scurta de energie. Cand mananci zahar si nu ai nevoie de aceasta energie, nivelul zaharului din sange al corpului creste. Organismul incearca sa compenseze stocand glucoza suplimentara pentru mai tarziu, sub forma de grasime. Consumul de zahar nu este, de departe, singurul motiv pentru care ati putea fi supraponderal sau obez.

Consumul de produse fara zahar imbunatateste sanatatea dintilor

In cele din urma, consumul unei diete fara zahar are un efect pozitiv asupra organismului la care majoritatea oamenilor nu se gandesc prea mult – ajuta la sanatatea bucala. Stim cu totii ca medicii stomatologi ii avertizeaza pe copii sa nu manance prea multe bomboane, dar indiferent daca aveti sapte sau saptezeci de ani, zaharul este rau pentru dinti. De ce? Unele dintre bacteriile care sunt responsabile pentru cariile dentare, boala gingiilor si alte probleme legate de gura au unimpact negativ atunci cand vin in contact cu zaharul. Deci, daca nu va spalati dintii si folositi ata dentara de fiecare data cand mancati ceva, a nu manca zahar este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le-ati putea face pentru sanatatea voastra orala.

Planuri si retete de mancare fara zahar

Dieta Paleo elimina alimentele procesate si orice zaharuri rafinate. Singurul zahar pe care il primesti este din alimente naturale naturale. Dieta Keto reduce complet zaharul si majoritatea carbohidratilor. Este o dieta bogata in grasimi, moderata in proteine ​​si foarte saraca in carbohidrati. 

Multi adulti mananca mult mai mult zahar decat este necesar, astfel incat reducerea aportului adaugat de zahar este o idee sanatoasa pentru majoritatea oamenilor. Unii oameni ar putea dori sa faca un pas mai departe si sa elimine zaharul din dieta lor in intregime.

Latest Posts

Tipuri de continut SEO si cum sa le folosim

Modificarile algoritmului Google pun accent pe continut de calitate,...

Moduri inedite de a decora un dormitor mic

Aceste sfaturi accesibile pentru reimprospatarea unui dormitor...