aprilie 22, 2019
  • 1:34 pm Cum scapam de cearcane
  • 1:32 pm Intoleranta la gluten a copiilor
  • 1:30 pm Dan Bittman, din nou pe scena
  • 1:30 pm Probleme articulare? Iata cele mai bune exercitii
  • 1:28 pm Uite cum slabeste Andreea Marin

Fie ca esti la birou sau iesi sa mananci in oras, masa ta de pranz ar trebui sa fie una echilibrata din punct de vedere caloric si nutritional, si evident, foarte sanatoasa. Daca ai la dispozitie o mare varietate din meniul restaurantului preferat din care iti poti comanda la serviciu, alege preparate tinand cont de urmatoarele sfaturi. Acelasi lucru il poti face si atunci cand iti iei pachet de acasa, truc care de cele mai multe ori se poate dovedi chiar mai economic.

Salata. Foarte multi nutritionisti recomanda la pranz o salata sanatoasa, mare si satioasa, care sa iti tina in frau pofta de mancare pana seara, cand ajungi acasa. Iti poti alege orice tip de salata, din care sa scoti toppingul, care este o bomba calorica. Cele mai bune sunt salatele care contin si putina proteina animala, precum oua, branza, pui / vita / curcan pe gratar sau ton. Salata de ton iti aduce si un plus de acizi grasi omega3, esentiali pentru organism.

Friptura. O alta combinatie foarte potrivita consta in friptura, la care sa adaugi legume la gratar. Iti poti lua o friptura de pui, muschi de vita, curcan sau rata (facute fara adaos de ulei pe gratar). Poti asorta la acestea broccoli, sparanghel, morcovi fierti sau frigarui de legume la gratar. Nu asocia niciodata friptura (sau carnea in general) cu cartofii (si mai ales cei prajiti), deoarece combinatia de proteine si carbohidrati trebuie evitata la orice masa.

Sandwich. Si sandwichul este o optiune demna de luat in seama, in special daca nu ai foarte mult timp la dispozitie pentru un pranz indelungat. Iti poti prepara chiar de acasa sandwichul, asa cum iti doresti. Alege o chifla din faina integrala sau cu cereale, in care sa pui cateva felii de rosii, o foaie de salata, putina ceapa (asta daca nu ai vreo intalnire importanta dupa), multe verdeturi (marar, patrunjel), o felie de branza (de preferat nu branza topita) si cateva felii de sunca slaba de curcan sau piept de pui afumat. Daca vrei si un sos, atunci cel mai bun este tzatziki, pe care il poti prepara in doar cateva minute: dai un castravete prin razatoare si il strangi bine in pumn pentru a-l stoarce de apa, apoi il amesteci cu 100 gr iaurt cremos si putin usturoi pisat (poti din nou renunta la usturoi). Este un sos foarte racoritor, perfect pentru zilele toride de vara.

Supa. In special in sezonul rece, supele si ciorbele calde ocupa un loc fruntas in pranzul oricarei persoane. Daca vrei o ciorba sanatoasa, atunci comanda una de legume sau de pui, care sunt mai slabe din punct de vedere caloric. Incearca sa te feresti de ciorba de burta sau de ciorba de pui a la grec, care contine multa grasime (de la ulei si smantana).

Peste. O alta alegere intelepta si foarte hranitoare este pestele. Fie ca il iei intr-o salata (cum am spus mai sus), fie ca iei un file de somon la gratar, decizia este una foarte buna. Pestele este foarte sanatos, de aceea nutritionistii recomanda 3 portii de peste pe saptamana. Alaturi de pestele la cuptor poti pune legume la gratar.

Fructe. Si fructele sunt importante, in special daca vrei sa te bucuri de efectele antioxidantilor continuti in fructele de padure si in citrice. Daca stii ca te asteapta o cina copioasa diseara, poti manca la pranz o salata de fructe, care sa te energizeze si sa te binedispuna.

Desert. Desi nu sunt tocmai recomandate, este ok sa savurezi si un desert la sfarstiul pranzului. In acest caz, cea mai buna solutie ar fi cativa biscuiti din cereale integrale, o clatita cu miere sau prajiturele facute de tine cu fructe confiate.

Joanne Kim

RELATED ARTICLES